Lintula

Kaupungissa, mutta kuitenkin lähellä luontoa...

Lintulan kaupungin-osa

Valkeakosken Lintulan asuinalue sijaitsee kaupungin pohjoispuolella noin 3,5 kilometrin päässä keskustasta. Kaupunginosa rakentui Valkeakoskella järjestettyjen asuntomessualueen ympärille vuoden 2009 jälkeen. Alueen valtteja ovat lapsiystävällinen ympäristö, jonka läheisyydessä sijaitsee leikkipuisto, Taikametsä ja monipuoliset hiihto- ja kuntoilureitit. Lähimmät päivittäistavarakaupat sijaitsevat kävelyetäisyyden päässä ja kaupungin keskusta tarjoaa kaikki tarvittavat lähipalvelut. Lintulan asuinalueen läheisyyteen valmistui vuonna 2010 Vanhankylän päiväkoti.

Länsi-Lintula-

Länsi-Lintulan talonäyttelyalueelle on suunniteltu pieniä, edullisia tontteja pienille taloille, laadukkaassa ympäristössä. Kaavamääräykset ovat väljät, ja rakentamisen ohjaus tapahtuu neuvottelemalla vuorovaikutteisesti. Yhteistyö, suunnittelu ja rakentaminen muodostavat hankkeen, joka alkoi tontinhaulla helmikuussa 2016 ja huipentui talonäyttelyksi elokuussa 2017.

Valkeakoski

Valkeakosken kaupunkikuvaa hallitsevat laajat vesistöt ja viehättävät ulkoilureitit. Luonto ja vesi ovat aina lähellä.

Valkeakoskella asutaan väljästi ja mukavasti. Kasvava kaupunki tarjoaa monipuolisia asumisen mahdollisuuksia. Tarjolla on niin omakotitaloja ja rivitaloja viehättävillä asuinalueilla kuin kerrostaloasumista keskustassa. Pientalotontteja kaavoitetaan eri puolille kaupunkia, runsaimmin kaupungin pohjoispuolelle Tampereen suuntaan. Tontit ovat reilun kokoisia; keskimääräinen tonttikoko on noin 1200 neliömetriä.

Myös arki sujuu Valkeakoskella vaivattomasti. Kaikki keskeiset palvelut ovat helposti saavutettavissa. Ei ruuhkia ja jonottelua, vaan enemmän aikaa perheelle ja harrastuksille!

Lintulan asukas-yhdistys ry

Lintulan asukasyhdistys on perustettu 13.6.2012. Asukasyhdistys järjestää erilaisia tapahtumia, kokouksia ja kylän yhteisiä tilaisuuksia. Asukasyhdistys on myös tarvittavissa asioissa ja toiveissa yhteydessä kaupunkiin ja muihin yhdistyksiin. Tästä esimerkkinä ajohidasteiden asennus Linnunradalle sekä jätepisteen järjestäminen alueelle. Asukasyhdistys voi organisoida esimerkiksi yhteisiä alueen siivoustalkoita ja mahdollisia lasten/aikuisten tapahtumia. Toimintansa tukemiseksi asukasyhdistys voi järjestää rahankeräyksiä sekä arpajaisia. Asukasyhdistys voi omistaa toimintaansa varten tarpeellista omaisuutta.

Toivomme mahdollisimman monen liittyvän asukasyhdistykseemme. Näin olemme vaikuttamassa oman asuinalueemme viihtyisyyteen sekä kehittämässä asuinaluettamme.

- Terveisin Lintulan Asukasyhdistyksen hallitus
  • Taina Takalo Puheenjohtaja
  • Jukka Lahti Varapuheenjohtaja
  • Veera Saarela Sihteeri
  • hanna kosunen jäsen
  • Harri Neuvonen jäsen
  • Heikki Knuutila Jäsen
  • Kati Jyrämö Jäsen
  • katja matalamäki jäsen
  • Maarit hukka jäsen

Liity jäseneksi!

Jäseneksi liittyminen on helppoa!

Jäsenmaksu on tyypillisesti ollut 15€ / Talous / vuosi ja se maksetaan keväisin asukasyhdistyksen jakamien ohjeiden mukaisesti. Erillistä liittymismaksua asukasyhdistys ei kerää, joten maksamalla vuotuisen jäsenmaksun on automaattisesti jäsen.

Haluatko liittyä jäseneksi keskellä toimintavuotta?
Pääset liittymään jäseneksi maksamalla 15€ jäsenmaksun yhdistyksen tilille:
Tilinumero: FI58 5494 0920 2645 14
Saaja: Lintulan Asukasyhdistys Ry
Viesti: oma nimesi ja katuosoitteesi